Ultralichte uitvoering van iconische rugzak

De nieuwe rugzak L.I.M Tight Light van Haglöfs is 50% lichter dan de originele Tight rugzak. Hij is niet alleen ultralicht, maar ook volledig opvouwbaar. De slim ontworpen druppelvorm zorgt voor een laag zwaartepunt zodat hij lekker licht draagt op de heupen. De rugzak sluit perfect aan op het lichaam, vandaar de naam Tight. 

De voorgevormde schouderbanden van de Tight Light zorgen voor maximaal draagcomfort. Dit alles maakt de veelzijdige rugzak geschikt voor zowel dagelijkse verkenningen als grotere avonturen.

Haglöfs viert dertigjarig bestaan Tight
Haglöfs viert dit jaar het dertigjarige bestaan van de iconische Tight rugzak. Sinds zijn introductie in 1993 heeft de rugzak in verschillende versies bestaan. De kenmerkende druppelvorm en andere belangrijke eigenschappen zijn echter onveranderd gebleven. Nog steeds is Tight een populaire rugzak, doorgegeven van generatie op generatie voor zowel outdoor- als stadsavonturen.

‘Vele mensen kennen deze rugzak al sinds hun kindertijd,’ aldus Niklas Karlsson, Senior Product Manager bij Haglöfs. ‘De Tight-rugzak is ontworpen om een levenslange metgezel te zijn, met duurzame materialen en een stevige constructie. Het ontwerp lijkt vandaag de dag nog steeds sterk op het oorspronkelijke ontwerp, met dat verschil dat we nu hebben gekozen voor materialen met een lagere milieu-impact.’

 ‘Dit was simpelweg een eenvoudige rugzak,’ herinnert Lennart Ekberg zich, die in 1992 de eerste TIGHT-rugzak ontwierp. ‘Hij presteerde goed, maar was niet ingewikkeld en nam niet veel ruimte in beslag.’ Haglöfs focuste destijds vooral op grote rugzakken met aluminium frames. De TIGHT-rugzak werd gecreëerd vanuit de wens om iets kleins te maken dat geschikt was voor dagtochten, werk en mountainbiken. De TIGHT-rugzak is, zelfs 30 jaar na de lancering, nog steeds een van Haglöfs’ bestverkochte producten.

‘Destijds leken alle kleine dagrugzakken op elkaar,’ aldus Lennart. ‘Ze waren van boven beladen met twee riemen en ergonomisch niet perfect. Ze zwaaiden nogal heen en weer. We wilden iets moderners creëren en zo ontstond het idee om een druppelvormig te maken, met een lager zwaartepunt. We waren ook een van de eersten die anatomisch gevormde banden gebruikten die de rondingen van het lichaam volgen, zodat de rugzak beter aansluit en dichter bij de rug blijft.’

Informatie
De Haglöfs L.I.M Tight Light rugzak is verkrijgbaar bij outdoorwinkels en webshops. Adviesprijs € 120. Informatie: www.haglofs.com.

Kenmerken van de Tight Light:

Gemaakt van lichtere, dunnere en slankere materialen en componenten
Hoofdmateriaal van 100% gerecycled polyamide
Volledig samendrukbaar – kan worden opgevouwen en gecomprimeerd in een aparte binnenzak
De interne accessoiretas kan worden losgemaakt en gebruikt als draagtas
Gewicht: 240 gram
Goedgekeurd volgens het bluesign®-keurmerk

Over Haglöfs

Haglöfs werd in 1914 in Zweden opgericht door Wictor Haglöf en is vandaag de dag de grootste leverancier van outdoorkleding en -accessoires in Scandinavië. Haglöfs heeft meer dan 500 producten in haar collectie, verdeeld over de productgroepen kleding, schoenen, rugzakken en slaapzakken. 

Het merk heeft als doel kleding en accessoires te ontwikkelen en produceren die het outdoorleven aangenaam maken: betrouwbaar, duurzaam, functioneel en met een minimale impact op de natuur. Vol trots en passie zorgt Haglöfs ervoor dat je beter presteert, er beter uitziet en je beter voelt. Het innovatieve merk wil mensen inspireren om eropuit te trekken en te genieten van alles wat de natuur te bieden heeft.

Geen reacties

Geef een reactie

Onze partners

Zonder partners zou deze website niet bestaan, wij zijn dan ook trots om ze hier te presenteren.