NIVEA steunt COC Nederland en siert blauwe blik met regenboogvlag

NIVEA vindt het belangrijk dat mensen trots en met zelfvertrouwen in het leven staan. Daarom werkt Beiersdorf, het moederbedrijf van NIVEA, samen met ’s werelds oudste LHBTI+ belangenorganisatie COC Nederland en doneert voor het tweede jaar op rij. De samenwerking is gericht op het educatieprogramma van het COC. Jongeren, ouders en leerkrachten krijgen hiermee handvatten om bewustwording rondom diversiteit en inclusie te vergroten en de acceptatie van LHBTI+ personen op school te verbeteren. Om de boodschap van diversiteit en inclusiviteit zo breed mogelijk uit te dragen is daarnaast het iconische blauwe NIVEA Creme blik tijdens Pride Amsterdam exclusief verkrijgbaar met de regenboogvlag.

Meer empathie door te lezen
De samenwerking tussen COC Nederland en Beiersdorf richt zich op het vergroten van de bewustwording rondom diversiteit en inclusie op scholen. Al vanaf jonge leeftijd zijn kinderen zich bewust van gender stereotypen en daarmee samenhangende rolpatronen, bijvoorbeeld wie er in de poppenhoek mag spelen, wie er kan voetballen en wie met wie mag trouwen. Uit onderzoek blijkt dat inleving en empathie leidt tot meer gelijkheid, omdat het vooroordelen en stereotypen vermindert. Door in de huid te kruipen van een personage uit een verhaal of boek, wordt de ander minder  ‘anders’. Daarom zet COC in haar educatieprogramma’s in op lezen.

Boekentips voor basisschoolleerlingen
De donatie van Beiersdorf komt ten goede aan Paarse Vrijdag, dit jaar op 9 december. In aanloop naar en op Paarse Vrijdag, het grootste schoolmoment ter bevordering van diversiteit, besteden Beiersdorf en COC dit jaar extra aandacht aan het lezen van boeken over diversiteit. Bijvoorbeeld via het platform Queerboeken.nl, een initiatief van COC Nederland en de Leescoalitie. Dit is een online verzamelplaats voor boeken over diversiteit en inclusie met boekentips voor middelbare scholieren. Dankzij de donatie van Beiersdorf kan COC dit jaar de website verbreden en ook geschikt maken voor de basisschoolleeftijd. Met alle boekentips op één plek, wordt het nog makkelijker voor zowel leerkrachten als ouders om geschikte boeken te vinden voor kinderen in de basisschoolleeftijd.

Freek Janssens, projectleider Jongeren & Onderwijs bij COC Nederland: “Wie leest, kijkt met andermans ogen en verplaatst zich haast ongemerkt in personages met bijvoorbeeld een andere sociale klasse, herkomst of seksuele voorkeur. Hiermee leer je verschillen kennen, maar ook overeenkomsten. Of misschien herken je juist veel van jezelf in een personage, waardoor je jezelf beter begrijpt en je minder alleen voelt. We zijn blij dat we met de bijdrage van Beiersdorf basisschoolleerlingen kunnen aanmoedigen wat vaker een boek te lezen over iemand die anders, of misschien wel net zoals jij, is.”

Karin de Koning, country manager Benelux bij Beiersdorf: “Het belangrijke werk van COC Nederland sluit haarfijn aan bij de missie van NIVEA: Be Proud In Your Skin. Door ruimte te maken en open te staan voor elkaar, creëren we met elkaar een inclusievere samenleving. Ongeacht iemands afkomst, huidskleur, religie, seksuele geaardheid, genderidentiteit of genderexpressie. Wij geloven dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn en het is ons doel om te helpen dat iedereen goed in hun vel zit. Want NIVEA is er voor iedereen.”

Tweede jaar op rij
Dit is het tweede jaar dat Beiersdorf doneert aan COC Nederland. Vorig jaar werd de donatie ingezet voor COC’s GSA Netwerk (Gender & Sexuality Alliances), waarin leerlingen samenwerken aan een veilige school voor iedereen. Met onder andere de bijdrage van Beiersdorf heeft het COC vorig jaar pakketten met lesmateriaal voor Paarse Vrijdag verzonden naar 2.500 scholen, hiermee zijn een half miljoen scholieren bereikt. Van alle middelbare scholen deed 80 procent mee en het aantal basisscholen dat aansloot was vorig jaar verdrievoudigd naar maarliefst 1500.

Be You @ Beiersdorf
Beiersdorf vindt het belangrijk dat ook op de werkvloer iedereen zich geaccepteerd voelt. Daarom is er in 2019 een LHBTI+ netwerk opgericht voor alle medewerkers van Beiersdorf: Be You @Beiersdorf. Het doel is om een inclusieve omgeving te creëren voor iedereen bij Beiersdorf, ongeacht seksuele oriëntatie, genderidentiteit of -expressie, of sekse kenmerken, en zo de acceptatie van LHBTI+ personen te verbeteren en vooroordelen en stereotypering te voorkomen.

NIVEA Creme Pride Edition
Naast de samenwerking met COC Nederland, zal het iconische blauwe blik (die de afgelopen honderd jaar alle soorten mensen heeft verzorgd, ongeacht wie ze zijn of op wie ze verliefd worden) dit jaar net als vorig jaar beschikbaar zijn in een exclusieve regenboog-editie. NIVEA Creme Pride edition is gelimiteerd verkrijgbaar bij Kruidvat in week 30 & 31 en bij Etos in week 29 t/m 32. Op = op.
NIVEA Creme Pride Edition –  €2,-*
* De retailer bepaalt de prijzen, Beiersdorf geeft slechts een advies

Over COC Nederland
COC Nederland komt op voor de belangen van lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, trans- en intersekse personen (LHBTI’s). Ze zetten zich in voor gelijke rechten, emancipatie en sociale acceptatie van LHBTI’s in Nederland en het buitenland. En streven naar een diverse en inclusieve wereld waar mensen zich tot hun volle potentieel kunnen ontwikkelen, ongeacht hun seksuele oriëntatie, genderidentiteit of -expressie en geslachtskenmerken. Het COC werd opgericht in 1946 en is daarmee de oudste nog bestaande LHBTI-organisatie ter wereld en als één van de weinige LHBTI-organisaties beschikken ze over een speciale raadgevende status bij de Verenigde Naties.

Het bericht NIVEA steunt COC Nederland en siert blauwe blik met regenboogvlag verscheen eerst op Productnieuws.nl.

Categorieën:

Geen reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Onze partners

Zonder partners zou deze website niet bestaan, wij zijn dan ook trots om ze hier te presenteren.




Generated by Feedzy