Met L.O.V.E. werf je succesvol nieuwe werknemers

VOJB (Verliefd Op Je Bedrijf) werft succesvol nieuwe medewerkers voor bedrijven. Met een frisse, inspirerende kijk op recruitment. Het leidt tot significant meer reacties en betere kandidaten. L.O.V.E. is de rode draad: Leuk, Onderscheidend, Verliefd makend en Effectief. Voor sprankelende wervingscampagnes met formidabele resultaten. Informatie: www.verliefdopjebedrijf.nl.

Er is grote vraag naar werknemers op de arbeidsmarkt. De concurrentie is enorm en kandidaten hebben vacatures voor het uitkiezen. Wervingscampagnes lijken op elkaar, met saaie opsommingen van werkzaamheden en eisen. Bedrijven zijn onzichtbaar door veelal slaapverwekkende uitingen.

Werkgevers zijn niet gewend om zich origineel te onderscheiden bij recruitment. De noodzaak is er ook nooit echt geweest. Dat is drastisch veranderd: je moet nu heel actief het verschil maken. Met een goed en geloofwaardig verhaal waarmee je volop aandacht trekt van geschikte kandidaten.

Wat doet VOJB?
VOJB maakt recruitment weer leuk. Het zoekt naar waardevolle verhalen in je bedrijf en vertaalt dit naar wervende recruitmentcampagnes. Met scherpe focus op de doelgroep die je wilt bereiken. Daarom onderzoekt VOJB eerst waar potentiële werknemers gevoelig voor zijn. Wat pakt ze? Maar ook: 75% van werkend Nederland is latent zoekend. Spreek mensen al in hun oriëntatiefase aan en je bent concurrenten te snel af.

Met die waardevolle input creëert VOJB campagnepagina’s, videocontent en rake advertentiecampagnes op social media. Gevolg: veel reacties. Gemiddeld realiseert VOJB een reactieratio van boven de 30%. Zelfs op moeilijk vervulbare vacatures. De vele enthousiaste reacties van recruiters onderstrepen het succes van de aanpak.

L.O.V.E. is de rode draad
Om sprankelende content te creëren zet VOJB de zelf ontwikkelde L.O.V.E.-methode in: Leuk, Onderscheidend, Verliefd makend en Effectief. ‘Leuk’ trekt aandacht en zegt iets over je bedrijf. Het wordt zelden ingezet, maar is een uitstekende manier om op te vallen. En veelvuldig gedeeld te worden. ‘Onderscheidend’ laat zien dat je anders bent dan al die anderen. Je maakt het verschil, springt eruit en ontstijgt het grijze concurrentieveld.

‘Verliefd makend’ wil zeggen dat je heel aantrekkelijk wordt voor kandidaten, zodat ze eerder geneigd zijn om voor jou te kiezen. Laat zien waarom je interessant bent om voor te werken, geef bijvoorbeeld je medewerkers het woord. Zij zijn echt, geloofwaardig en tonen authentiek hun liefde en passie. ‘Effectief’ is een keiharde randvoorwaarde. Hoe leuk of aantrekkelijk je jezelf ook presenteert, onder de streep wil je gewoon de juiste kandidaten hebben. En die belofte lost VOJB in.

Informatie
Ga voor meer informatie naar www.verliefdopjebedrijf.nl
T: 06 21 81 79 13
E: info@verliefdopjebedrijf.nl

 

Bijlage: Case Amaris 

Amaris
Amaris is een zorgbedrijf in Midden-Nederland en heeft, zoals veel andere zorgbedrijven, al jaren een chronisch gebrek aan voldoende kandidaten. Door een geheel nieuwe aanpak wist VOJB in twee maanden tijd 540 reacties te realiseren, met twee campagnes.  

VOJB ontdekte dat een groep zij-instromers in Google veel zocht op ‘werken-en-leren-trajecten’. Daarop werd een campagne ontwikkeld die inging op de zorgen en behoeften van deze doelgroep. De zorgen gingen vooral over het risico van de overstap. Je laat toch zekerheid achter je. De wens gaat vooral over meer zingeving in werk. Dat werd in beeld gebracht met een opvallende campagnepagina en social advertenties. 

Campagnepagina+video: https://werkenlerenbijamaris.nl/
Business case video: https://vimeo.com/874738948?share=copy

Geen reacties

Geef een reactie

Onze partners

Zonder partners zou deze website niet bestaan, wij zijn dan ook trots om ze hier te presenteren.