Collector’s item: het Melkmeisje als sneaker

Mizuno heeft er dit jaar weer voor gekozen om een sneaker uit zijn lifestyle collectie om te toveren tot een meesterwerk. Resultaat: Contender Rijksmuseum, met als inspiratiebron het Melkmeisje in een limited edition. Het design van deze schoen kenmerkt zich door ingetogen en subtiele kleuren en veel aandacht voor de verborgen details van dit prachtige kunstwerk. Een collector’s item voor de ware kunstliefhebber. 

2023 is het Jaar van Johannes Vermeer, de kunstenaar die beroemd is om zijn verstilling, licht en bijzondere kleuren. De schoen is door Mizuno in samenwerking met het Rijksmuseum tot stand gekomen, als eerbetoon aan de meest succesvolle tentoonstelling in de geschiedenis van het Rijksmuseum.

Mizuno Contender Rijksmuseum
Johannes Vermeer is één van de beroemdste schilders uit de Hollandse 17e eeuw en bekend om zijn intieme huiselijke taferelen met fenomenale lichtweergave. Voor de Contender Rijksmuseum van Mizuno is zoveel mogelijk geprobeerd om de essentie van Vermeers werken te respecteren. De schoen heeft rustige kleuren en is gemaakt van rijke materialen als premium mesh en suède. Op de schoen vind je prachtige verwijzingen naar de blauwe stof die het Melkmeisje draagt en de Delfsblauwe tegels met cupido’s die je ook op het schilderij ziet. De tong is bedrukt met het Melkmeisje zelf, als hommage aan het meesterwerk.

Het schilderij komt ook terug op de inlegzolen waarbij elke inlegzool zich richt op een belangrijk idee achter het kunstwerk. De linker gaat over de langzaam stromende melk, die de precisie van het gebaar uitdrukt: het enige bewegende element in het schilderij. De rechter gaat over het melkmeisje en de prachtige kleuren die ze draagt.

Informatie
De Mizuno Contender Rijksmuseum is verkrijgbaar in een dames- en herenuitvoering bij het Rijksmuseum en via www.mizuno.com. Consumentenadviesprijs € 140.

Over Mizuno
Mizuno is een internationaal sportmerk opgericht in 1906 in Osaka (Japan). Het is uitgegroeid tot wereldwijde speler op het gebied van functionele sporten. Mizuno Corporation Netherlands vertegenwoordigt het merk in de Benelux waarbij de focus ligt op running, volleybal, handbal, korfbal, hockey, voetbal, judo en tennis. 

Mizuno is hoofdsponsor van de TCS Amsterdam Marathon. Daarnaast is ze official shoe supplier van de Nederlandse en Belgische volleybalbond en de Nederlandse en Belgische korfbalbond. Het merk doet er alles aan om de hoogste kwaliteit sportuitrusting te ontwikkelen. Dat doet ze in samenwerking met sporters als Sergio Ramos, Estavana Polman, Mikkel Hansen en Laura Dijkema. 

Steeds meer sporters ontdekken de kwaliteit van Mizuno omdat het merk nooit concessies doet aan functionaliteit. In de Mizuno-filosofie leidt dit namelijk ook esthetisch altijd tot het meest geslaagde product. Mizuno Corporation Netherlands is gevestigd in Capelle aan den IJssel en heeft ook in Leusden een showroom.

Bezoek de website of neem contact op met het marketingteam voor meer informatie over Mizuno: marketing@mizuno.eu en www.mizuno.com.

Geen reacties

Geef een reactie

Onze partners

Zonder partners zou deze website niet bestaan, wij zijn dan ook trots om ze hier te presenteren.